Former Dem-Gaz editorial writer Tucker Carlson to succeed Megyn Kelly in Fox prime time | Arkansas Blog

Former Dem-Gaz editorial writer Tucker Carlson to succeed Megyn Kelly in Fox prime time

by

9 comments
FOX PRIME TIMER: Tucker Carlson, who once worked in Little Rock. - CATO.ORG
  • cato.org
  • FOX PRIME TIMER: Tucker Carlson, who once worked in Little Rock.
Tucker Carlson, who worked  as an editorial writer at the Arkansas Democrat-Gazette in 1993, has been tapped to succeed Megyn Kelly in prime time on Fox. Rupert Murdoch liked his style in two months as a Fox host.

“In less than two months, Tucker has taken cable news by storm with his spirited interviews and consistently strong performance," said 21st Century Fox and Fox News executive chairman Rupert Murdoch, in a statement. "Viewers have overwhelmingly responded to the show and we look forward to him being a part of Fox News’ powerful primetime line-up.”

Will an all white-male lineup boost Fox? Time will tell.

The Carlson promotion gives me an opportunity to link an opinion piece by Erik Wemple for  the Washington Post a few weeks ago that raised questions about Carlson's ethical stature in criticizing other journalists for expressing opinions on Twitter.

Wemple cited several examples, including a personal reference to me. The Post writer suggests that Carlson was behind an e-mail written under my name — but not by me — to hack into the list of people and postings on something called Journolist, a group of liberal-leaning writers whose exchange of communications was viewed darkly when it existed by conservative writers and publications, such as the Daily Caller, which Carlson headed. The Daily Caller said Journolist comments it uncovered demonstrated liberal media bias.

On May 25, 2010, Carlson asked [Joe] Klein via email whether he could join; Klein checked with other listserv members and responded in the negative. So people wondered: Who had leaked Journolist conversations to the Daily Caller?

No one, as it turns out. According to two knowledgeable sources, the Daily Caller impersonated an Arkansas writer to get onto Journolist. The site disguised itself as one Max Brantley, the influential Arkansas political reporter. A few years back, when the Erik Wemple Blog first got a tip about this story, we asked Klein whether he’d ever received a Journolist request from anyone doing business as “Max Brantley.” Klein passed along this email:


email.jpg

At the time, Klein no longer had all his records from Journolist, so he cannot say with certainty that he connected “Max Brantley” to the group. “I assume I added him,” he noted.

Contacted on the matter, Brantley replied, “I didn’t write that e-mail. I never had a Yahoo account with that e-mail address. I set up a Yahoo account once years ago, based on a variation of my name, for its news tickler, but never used it for e-mail.” Regarding Carlson, Brantley said that he’d crossed paths with him years ago when Carlson was working for the Arkansas Democrat-Gazette. Media ethicists frown on journalists who fail to disclose their name and affiliation when seeking information.

In a brief phone conversation, Strong said of the Daily Caller’s Journolist procurement strategy, “I’ve never talked about any of that and don’t want to now either.”

Fox News and Carlson didn’t answer requests for comment for this story.




From the ArkTimes store

Comments (9)

Showing 1-9 of 9

Add a comment
 

Add a comment

Clicky